2011. június 27., hétfő

Svéd sajttorta (sós!)

Ez a kedvenc sós tortám. Még a quiche-nél is jobban szeretem. Nyolcadikos koromban töltöttem öt napot Helsingborgban egy csereprogram keretében egy svéd családnál. Egyik este az anyuka a specialitását készítette el, a sós sajttortát. Annyira megtetszett, hogy mielőtt indultam volna haza, elkértem a receptjét. Pedig hol voltam még akkor a blogolástól! Így jut el most hozzátok a "cheesecake" receptje.
  



A tészta (22 cm átmérőjű formához):

Hozzávalók:
  • 180 g liszt
  • 125 g vaj
  • 1 tojás
Mindent kimérek egy nagy keverőtálba. Összegyúrom a tésztát, és hűtőbe teszem fél órára. Utána kinyújtom és kibélelem vele a kivajazott a tortaformát.


A töltelék:

Hozzávalók: 
  • 2 tojás
  • 250 g túró
  • 150 g nagy lyukú reszelőn lereszelt kék penészes sajt (pl. márványsajt)
  • 75 g nagy lyukú reszelőn lereszelt kemény sajt (pl. trappista, ementáli)
  • 1 nagyon kövér vagy 2 kis kinyomott fokhagymagerezd
  • 1 csipet só
  • 1 tk. pirospaprika
Előmelegítem a sütőt 200 fokra. Külön tálban felverem a tojásfehérjét. Egy nagy keverőtálban felverem a tojássárgáját. Hozzákeverem a lereszelt sajtokat, a túrót, a felvert fehérjét és végül a fűszereket. A tésztával bélelt tortaformába öntöm és belesimítom. Ha túllóg a tészta pereme, akkor azt késsel egyenesen levágom.


200 fokon 30 percig sütöm. Közben villával megszurkálom, amikor nagyon jön föl, és szét akar pukkadni.

Melegen tálalom egy kis salátával.

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése