2011. június 21., kedd

Tartelette au chocolat blanc et framboises

Igen, a torták bűvkörében ragadtam. Bármilyen gyümölcsszezonban el lehet lőni, mutatós és finom. A legjobb, ha utánam csináljátok. A fehér-csokoládés - málnás tartelette anno a Brioche Dorée kínálatában szerepelt kb. egy évig. Nem véletlenül hoztam haza repülőn többször is Párizsból. Ezt a csodát próbáltam meg reprodukálni, és büszkén mondhatom, hogy nagyon jól sikerült.
A tészta az epres tartelette óta már jól ismert pâte sablée, amiben tejszínes-fehércsokis krémen üdülnek a málnák. Az egyetlen baj ezzel is csak az, hogy hamar elfogy.




Hozzávalók (5 tartelette-hez):
  • 1 adag pâte sablée
  • szép málnák (mondjuk 30 dkg)
  • 180 g fehér csokoládé
  • 150 ml tejszín
  • 1 zselatinlap (kb. 2 g) 

1. Készre sütök tartelette formákban egy adag pâte sablée-t. A tortaalapokat kiveszem a sütőformákból miután kicsit meghűltek (könnyű, mert hűlés közben összemennek).

2. Elkészítem a krémet. Bain-marie-n (gőz fölött) megolvasztom a fehércsokit. Közben egy kis lábosban összekeverem a zselatint egy kanál hideg vízzel. Apránként hozzáadom a tejszínt, és simára keverem. Ezt aztán alacsony lángon, folyamatosan kevergetve addig melegítem, amíg szép csomómentes nem lesz (nem kell forrnia). A zselatinos tejszínt az olvadt csokihoz öntöm és 2-3 percig kevergetem a gőz fölött.

3. A krémet a tortaalapokba öntöm. Hűtőbe rakom őket, hogy kicsit keményedjen a krém. Negyedóra múlva kiveszem, és Ízlésesen rápakolom a málnát. Még visszarakom a hűtőbe legalább 1 órára, bár nehéz lesz kibírni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése