2011. október 2., vasárnap

Marta's chocolate slices

Jöjjön a következő fika! Az eredeti svéd sütemény receptek egyébként a "Swedish cakes and cookies" nevű - először 1945-ben kiadott - könyvből valók, kisebb-nagyobb módosításokkal.




Hozzávalók:
  • 200 g vaj
  • 1 bögre cukor
  • 2 bögre liszt
  • 4 evőkanál kakaópor
  • 1 tk. sütőpor
  • 1,5 tk. vanília aroma
  • 1 tojás
A díszítéshez
  • 1 kissé felvert tojás a tészta megkenéséhez
  • szórócukor a tetejére

1. Nagy keverőtálban jól összekeverem a hozzávalókat.

2. 6 hosszúkás darabra osztom a tésztát. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem, és kissé kilapítom a darabokat. Megkenem a felvert tojással, végül szórócukrot szórok rá (vagy semmit).

3. 200 fokon 15 percig sütöm.

4. 2 cm széles darabokra szeletelem átlósan. Szép dobozba rakom őket.

+1: Rengeteg kávét főzök hozzá.






2 megjegyzés:

  1. Hol lehet ilyen szórócukrot beszerezni? Már ezer helyen kerestem, de sosem jártam sikerrel :(

    VálaszTörlés
  2. Én még Ausztriában vettem, mikor arra jártam ("Hagelzucker"). Viszont pár hete láttam a CBA-ban is fél kilós, dobozos Koronás szórócukrot. Megírom, hogy pontosan hol, ha legközelebb látom.

    VálaszTörlés